Dilluns a Divendres:

9 a 13h i de 15 a 17h

Dos de Maig, 249

08013 Barcelona

932 463 200

vedrunaimmaculadabcn@vedruna.cat

ESCULTURA URBANA 4t ESO

 

Els alumnes de 4t d’ESO d’EVIP han realitzat un projecte d’escultura urbana, realitzant diferents propostes en els espais que han escollit de Barcelona.

Per començar, ens vam apropar a l’obra de Fina Miralles, exposada al MACBA (la qual no vam poder visitar a causa de la Covid-19)
>L’obra de Miralles  s’ha adscrit a l’àmbit del conceptual, al land art o fins i tot al feminisme, sense tenir en compte l’amplitud i la complexitat de les seves propostes, que desborden els límits d’aquestes etiquetes. Potser per aquest motiu la seva obra és tan poc coneguda en l’àmbit internacional. Aquest projecte és un recorregut ampli per una trajectòria d’enorme transcendència.
https://www.youtube.com/watch?v=WtvYXvzLl5Q&ab_channel=MACBABarcelonaOficial


Foto: Fina Miralles “Translacions. Dona-arbre” 1973 (Macba)


També vam fer un recorregut fotogràfic per les diverses  escultures urbanes que hi ha arreu de la ciutat:

 Brossa,  Botero,  Chillida, Granyer i Giralt, LLena, Oteiza, Plensa

Els projectes han estat variats i diferents, cada grup ha triat l’espai a on volien intervenir, i quin tipus d’obra volien fer i per què. Calia aconseguir tenir clar què volien comunicar  amb la seva peça o instal.lació, i alhora com l’obra es vinculava a l’espai escollit, per tal de millorar-lo, transformar-lo, etc.


ELS DIFERENTS PROJECTES

Cada un  dels grups ha passat per diferents fases del procés: l’anàlisi d’escultures urbanes existents a Barcelona, el plantejament i pluja d’idees respecte al sentit de la pròpia peça o instal.lació; les pre-maquetes i proves amb els diferents materials…. La recerca i diagnòstic respecte a l’espai triat a partir de diferents preguntes: Com s’hi circula? Usos i funcions de l’espai públic? Quins elements/edificis/zones verdes hi ha? Què hi manca? Com podem transformar l’espai de forma significativa? Posteriorment han acabat la maqueta definitiva, tenint en compte la relació entre obra i persones, finalitzant amb els fotomuntatges digitals o en collage de les maquetes en els espais triats.

Sandra, Alejandra i Jiayu

Núria, Nara, Paula i Valentina

Júlia, Carla, Júlia i Jan
Andrea Nicolle, Sailu i Anna


Júlia i Joan

Carla, Emma, Nicole, Xènia i Niurka

Pau, Samuel, Arnau, Joel i Dylan

Laia, Berta i Laia



Comments are closed.
CreaEscola Quality Certificate for Education Website