Continuem amb la unitat didàctica dels transports.
Avui, ha tocat un aprenentatge més vivencial i contextualitzat. Hem sortit al carrer i l’activitat ha consistit en parar atenció als mitjans de transport públics ( avui hem diferenciat els que són públics dels privats), que tenim al costat de l’escola.
Només sortir del cole hem buscat la parada de taxis. Hem parat atenció a la senyal que indica que és una parada i hem comptat quans taxis hi havia estacionats. A continuació ens hem acostat a la parada de bus del carrer valència. Allà hem vist quins autobusos paren i els hem escrit els números. Hem vist que hi ha un bus que és nocturn. Tot seguit, hem anat a la parada del bicing i hem vist com “bicing” està escrit en lletra d’impremta. Ho hem copiat i hem comptat quantes bicicletes hi havia aparcades i quantes n’hi pot haver en total.
Per acabar la ruta, hem entrat al metro. Hem buscat el número de la línia i el color. També, el nom de la parada. Ens hem localitzat en el mapa. Hem comptat quantes parades té la línia i quantes portes automàtiques estàven obertes i quantes tancades.
Com ho hem fet? Doncs, amb equips de tres i compartint rols. Ho han fet prou bé i els hi ha resultat molt divertit explorar el seu entorn més proper.
A l’escola, l’última estona abans de dinar, han compartit els resultats amb tota la resta grups. Ho hem doncs posat en comú i ho hem deixat patent a la pissarra.
Un matí diferent. On les mates i la lectoescriptura han estat molt presents.