AVANÇANT EN EL PROCÉS D'APRENENTATGE
(DE 6 A 12 ANYS)
Protagonistes del seu creixement
Els espais d’ aprenentatge complementen el nostre projecte de desenvolupament de les capacitats i les competències i la personalització de l’aprenentatge. Mitjançant aquests espais volem ajudar els nostres nens i nenes a créixer en la reflexió, l’autoconeixement, l’autogestió i la responsabilitat. És a dir, volem ensenyar-los a aprendre a aprendre i a aconseguir una millora contínua que els permeti avançar en el seu creixement personal i acadèmic.
Ells són els protagonistes. Per tant, la motivació i l’ interès són la clau. Els mestres som els acompanyants d’ aquest procés. La nostra tasca consisteix en fer una bona orientació i un bon seguiment tutorial, organitzar i afavorir el coneixement.
Els espais d’aprenentatge són ambients dissenyats per tal que els nens i nenes, juguin, inventin, creïn i experimentin lliurement, individualment o en grup, a partir de l’oferta d’activitats planificades, suggeriments i materials que desperten la seva curiositat i l’interès per interactuar-hi.. Els nostres espais són vius i van creixent amb les aportacions d’alumnes i mestres.
Entenem la Pissarra Digital Interactiva (PDI) com una eina afavoridora de l’aprenentatge. Ens permeten desenvolupar activitats interactives, participatives i engrescadores, que faciliten la motivació de l’alumne i per tant l’assoliment dels aprenentatges.
Totes les aules estan dotades de Pissarra Digital Interactiva. El professorat s’ha format per poder-ne fer un ús apropiat i enriquidor.
A partir de P3 i fins a sisè de Primària s’estableixen parelles d’estudiants de diferents nivells que, a part d’ajudar a crear vincles emocionals entre els alumnes de diferents edats, afavoreixen l’aprenentatge de la lectoescriptura.
Hem introduït el treball de Robòtica a les aules de Primària, amb la voluntat d’obrir un nou camí d’aprenentatge, afavoridor de l’estructuració del pensament, i amb un gran grau de motivació per part dels alumnes.
Al llarg de l’etapa participem en diversos projectes telemàtics, referits a diverses disciplines, on els alumnes desenvolupen diverses competències. Aquests projectes afavoreixen l’ús de les TIC i la interacció entre estudiants de diferents centres.
En la nostra voluntat d’incrementar la presència de l’anglès a les aules, disposem d’un auxiliar de conversa nadiu, que treballa l’expressió oral en anglès amb grups reduïts d’alumnes. Així mateix es treballen altres disciplines en anglès a les hores complementàries dedicades a Storytelling i Let’s write, juntament amb alguns espais d’aprenentatge i Educació Física.
Des de l’inici de l’etapa introduïm el treball cooperatiu com a metodologia de treball a l’aula. Iniciant-lo amb petites activitats cooperatives puntuals i arribant a treballar projectes cooperatius complexos de més llarg recorregut.
Juntament amb totes les escoles Vedruna de Catalunya estem treballant amb el Projecte Google Apps for education. Aquest projecte posa a disposició de l’educació un seguit d’aplicacions per afavorir l’aprenentatge, amb metodologies col·laboratives i dins un entorn digital segur.
Treball de projectes musicals participatius que permeten als alumnes posar en joc la seva creativitat i la seva competència musical. Aquests treballs es concreten en concerts i cantates que s’ofereixen a les famílies i a entitats del barri.