ELS MÉS MENUTS DE L'ESCOLA
(DE 3 A 6 ANYS)
Desenvolupant capacitats
L’escola ha de permetre que cada infant aprengui respectant el seu estil i les seves capacitats i que al mateix temps se li proporcionin experiències gratificants que estimulin totes les seves intel·ligències. Aquesta manera d’aprendre afavoreix el protagonisme de l’infant en el seu procés d’aprenentatge.
Aquesta organització ens permet dissenyar i organitzar espais d’aprenentatge que recullen els aspectes bàsics de les àrees d’Educació infantil, tot incidint en el desenvolupament de les capacitats.
Els espais d’aprenentatge són espais dissenyats per tal que els infants de P3, P4 i P5 juguin i experimentin lliurement tots junts, a partir d’uns materials que desperten la seva curiositat i els porten a gaudir plenament del seu instint natural de descoberta.
PDI: Entenem la Pissarra Digital Interactiva (PDI) com una eina afavoridora de l’aprenentatge. Ens permet fer activitats interactives, participatives i engrescadores, que faciliten la motivació de l’alumne i, per tant, l’assoliment dels aprenentatges.Totes les aules estan dotades de Pissarra Digital Interactiva. El professorat s’ha format per poder-ne fer un ús apropiat i enriquidor.
TABLETS: Introduïm el treball amb les tablets dins els espais d’aprenentatge i el treball dins l’aula.
Els espais d’aprenentatge són espais dissenyats per tal que els infants de P3, P4 i P5 juguin i experimentin lliurement tots junts, a partir d’uns materials que desperten la seva curiositat i els porten a gaudir plenament del seu instint natural de descoberta.
L’hort escolar és un projecte que integra molts elements: des del coneixement del medi natural, el pas del temps i les estacions, la constància i el treball en equip per cuidar-lo.
Fem un treball sistemàtic de les emocions identificant-les, comprenent-les, expressant-les, regulant-les i transformant-les, explicant contes i en el dia a dia de l’escola.
A partir d’Educació Infantil i fins a sisè de Primària s’estableixen parelles d’estudiants de diferents nivells que, a part d’ajudar a crear vincles emocionals entre els alumnes de diferents edats, afavoreixen l’aprenentatge de la lectoescriptura.
Donem importància a la participació dels pares i mares a l’aula, amb activitats múltiples, sovint referides a les seves professions o aficions.