Estem d’enhorabona al curs de 3r d’ESO. Des de la matèria de tecnologia i de la de socials, hem fusionat temari i li hem insuflat un aire d’actualitat i de futur.
Ens hem agafat del bracet dels ODS, concretament del número 11, Ciutats i comunitats sostenibles, i des d’aquest punt de partida, treballarem amb l’arquitectura, les noves tecnologies, la geografia, la sociologia, la sostenibilitat, l’economia circular… Posant a l’abast dels alumnes que aquest any estan cursant 3r d’ESO la possibilitat d’analitzar com és el món on viuen, quines estratègies podran emprar d’ara endavant per poder readaptar-se a les noves i urgents necessitats que ens planteja el temut canvi climàtic. També punts de vista diferents que els facin replantejar com els hi agradaria que fossin les ciutats on viuran la seva vida adulta.
No només tocarem el tema de les noves energies, els corredors verds, la jardineria vertical, les normatives i els protocols per aixecar un edifici, sinó també aspectes d’inclusivitat de col·lectius que en l’urbanisme tradicional no s’han contemplat o ho han fet de forma minsa.
És tot un repte pels dos professors que impartirem aquesta matèria/projecte, al què hem anomenat “CdF”, que significa “Ciutats del Futur”. Cerquem material, intentem poder ofertar perspectives diferents de les que estem tots plegats a visualitzar aquest món que hem heretat. Però que indefectiblement es veu sotmès a les lleis del canvi històric. Qui sap? Potser algun dels alumnes serà capaç d’aquí un temps a generar inèrgies i sinèrgies diferents de les que han conegut fins al dia d’avui. Edificis, carrers, barris, districtes, urbs senceres ben diferents parides a partir de plantejaments diferents perquè toca donar un cop de rumb cap a un futur que sembla que pot acabar essent força diferent de com ens l’havíem imaginat.