A l’etapa de l’ESO ja hem començat a treballar amb el sistema que ens obliga els Treballs de Síntesi. Els veterans ja sabeu de què parlem, però potser n’hi ha de novells que no sabeu de què va això dels TdS…
De forma totalment interdisciplinar, cada curs treballa en grups petits de 4-5 alumnes una temàtica en concret, on les diferents matèries hi treuen el nas. Diferents procediments que han anat aprenent durant el curs, com exposar oralment, recercar informació, saber sintetitzar les informacions obtingudes… els posaran en acció per poder superar els nous reptes que se’ls hi plantejaran durant aquests propers dies, en els que desapareixen els horaris establerts durant tot aquest curs, mantenint només com a estructura bàsica d’entrada i sortida i l’estona de pati.
Així, per exemple, el curs de 1r d’ESO, treballen amb el TdS que es diu “Vestim el món” que versa sobre la sostenibilitat en l’àmbit de la roba, arribant a la quotidianitat de tots nosaltres. Col·laboren amb l’entitat Solidança, que ens demana aquests dies una represtació de recollida de roba. ( Avui mateix han arribat els contenidors, fets de roba reutilitzada)
Els de 2n d’ESO, treballen “Barcelona Medieval”. Apareixen els gremis, el coneixement de la Basílica de Santa Maria del Mar, tractaran la pesta negra, i una petita ruta turística per la ciutat en la seva part de l’època.
D’altra banda, el curs de 3r d’ESO passa a l’acció amb una temàtica més creativa “Els invents”. On investigaran per grups de treball sobre un invent ja fet al llarg de la història, sintetitzaran a una llista de 10 invents, a partir d’un criteri de grau d’importància a la història de la humanitat en la idea de progrés tecnològic i beneficis socials. Però la part principal, raurà en dissenyar de zero, un nou estri que resolgui alguna dificultat de la vida quotidiana.
Fins a mitjans de juny estaran en aquesta dinàmica de treball. Quan tinguem