El curs passat va ser el primer any que l’escola va participar en la First Lego League. Va ser un moment molt emocionant i els alumnes ho van gaudir molt. A més van tornar amb un premi que ens van donar al grup que més valors havia mostrat.
La temàtica d’aquest curs eren “les aficions”, així que els alumnes havien de buscar-ne una i veure com la podien barrejar amb la tecnologia per fer-la arribar a més gent. En una primera fase, repartits per grups, van crear diferents projectes dins de la matèria de tecnologia. D’aquest projecte es va fer una coavaluació entre els alumnes del grup. Un cop acabats els projectes, els van exposar davant altres professors externs a la matèria. Aquests professors van fer una avaluació i amb les dues notes es a fer un rànquing desl alumnes que anirien a la competició.
Un cop que l’equip escollit ja està format i representant a tots els equips de l’escola, havien de decidir amb quin projecte anaven a la competició. En haver-hi representants dels diferents equips, van decidir que fusionarien els diferents projectes en un telenotícies. D’aquesta manera tot i que a la competició només hi anaven 12 alumnes, la feina de tots estava representada en aquell telenotícies. En la tercera fase i ja a contrarellotge, els alumnes, juntament amb el Sergio, professor de tecnologia, van haver de dedicar moltes hores fora de l’horari per a donar forma al projecte i per programar els robots per passar les proves que els de la Lego League havien dictat.
Dissabte passat va ser el gran dia, a les 8 del matí, l’equip va arribar a la Universitat Pompeu Fabra de Poblenou on es feien les jornades. A les 9 els nostres alumnes van presentar el seu projecte. Ens van valorar molt positivament la feina, el nombre igualitari de nois i noies al projecte i la representació de tota la classe en aquest projecte conjunt.
Un cop feta la presentació del projecte, tocava el torn d’enfrontar-se a les proves amb els robots. Un subgrup de l’equip format per 4 alumnes, tenien dos minuts i mig per fer el màxim de punts possibles. Els punts es guanyaven si el robot, amb els programes que havien dissenyat els nostres alumnes, feia la tasca que tocava a cada prova. Això ho van poder fer tres cops al llarg del matí, i es quedaven amb la millor puntuació dels tres intents.
A les 13 h va començar l’entrega de premis. Hi havia un total de 17 premis diferents. En total havien participat al voltant d’unes 30 escoles. El moment de màxima alegria va venir quan van dir el nom del nostre equip, Tic-Kora 2.0, com a guanyador del primer premi als valors. Els nostres alumnes estaven molt contents, i nosaltres com a professors encara més. Per a nosaltres, que ens donin el premi als valors, un cop han observat als nostres alumnes, com interaccionen, i quins valors han transmès, és el millor premi que podíem tenir de tots.
A continuació us deixem un vídeo resum de la jornada
Per últim, us expliquem els diferents projectes que van fer els alumnes de 2n d’ESO.
Projecte “Mona Lisa”: Han recreat amb Lego el quadre de la Mona Lisa i amb el Mindstorm han dissenyat un sensor que fa que els ulls virtuals del robot, et segueixin quan et mous. Diuen que volen representar amb aquesta mirada, igual que ho fa la Mona Lisa, que tots ens hauríem de mirar amb igualtat.
Projecte “Futedu Materpiece”: Han fusionat la física (factors de conversió), llengua (comunicació), tecnologia (hipermotion), matemàtiques (càlcul de distàncies), per tal d’ensenyar que l’esport és un mitjà molt adequat per transmetre i aplicar coneixement.
Projecte “Esports de Neu, Snowtice”: Volen fer un telenotícies centrat en informar i donar a conèixer sobre els esports de neu. Volen establir una relació entre els esports de neu i el reciclatge, posant de manifest com els afecta el canvi climàtic.
Projecte “Somnis”: Han creat un compte d’Instagram on la gent els escriu explicant-les somnis que tenen i l’equip els hi fa un “planning” de com aconseguir el somni.
Projecte “Ocean’s for everyone”: Són un parell d’ulleres, una d’elles porta una càmera per gravar quan una persona està fent esnorquel. L’altra ullera rep aquestes imatges i amb un sistema de realitat virtual li permet a la persona que no fot l’esnorquel, gaudir de l’experiència.
Projecte “Just Dance Mundial Version”: El seu projecte consisteix a fer un videojoc de “Just Dance”, però amb balls regionals per continents, de manera que poden fer arribar a tot el món els diferents balls tradicionals per tal d’evitar que es perdin.
Projecte “I.A.Sketch”: El seu projecte és una app que a través de la intel·ligència artificial, et genera dibuixos de diferents nivells, des de l’esbós fins a dibuix més complexos per tal d’aprendre o millorar la tècnica de dibuix.
Projecte “Escacs”: un projecte pensat per recollir recursos per tal de muntar una extraescolar d’escacs