LLEGIR L’OBJECTE. Res no és perquè sí
Els alumnes de 2n d’ESO hem visitat el Museu del Disseny, el dimecres 20 de febrer, el qual es troba al mig de la Plaça de les Glòries. Hem visitat la Col.lecció del Disseny del Producte, i gràcies a les educadores, la Duna i l’Eva, ens hem plantejat una sèrie de preguntes al voltant de diferents objectes, a través de qüestionar-nos de si podem ser consumidors responsables? Per ser-ho hem de saber “llegir” els objectes que ens envolten. L’objectiu de l’activitat ha consistit en aprendre quines són les característiques que ha de complir un “bon” disseny de producte.
La funcionalitat del bon disseny respon a la voluntat de resoldre problemes de manera senzilla i eficaç. Hem pogut comprovar que darrere de cada objecte hi ha una necessitat o un problema que cal solucionar i una persona, el dissenyador, que l’ha analitzat i l’ha resolt.
En grups petits, «hem llegit» un objecte de la col·lecció de disseny de producte del Museu amb les eines bàsiques de l’observació i l’experimentació. Després hem exposat i compartit l’anàlisi amb la resta del grup classe.
Després del taller, les alumnes interessades hem visitat dues col.leccions més: la del Disseny de Moda que ens cridava molt l’atenció, en la qual hem pogut veure l’evolució dels vestits des del sXVI fins al sXXI; i finalment la del Disseny Gràfic des d’inicis del sXX fins a l’actualitat a través de cartells, calendaris, displayers, targetes, capses, estoigs, rètols i tot tipus d’impresos i altres suports gràfics.